Min möhippa!

Min möhippa blev avslöjad att den skulle vara som igår, lördag.. Så jag va ju helt inställd på de! I fredags förmiddag håller jag på o städar o donar här hemma så ser jag en tomte komma gåendes mot vår ytterdörr! Jag säger till Micke; de kommer nån jävla tomte, du får öppna sånt e ju så pinsamt! Tänkte ju att de va några barn som klätt ut sig i o me de va påsk eller nåt.. Micke öppnar o tomten sätter på disco musik på högsta volym o håller upp en skylt där det står Följ med! Jag bara står där o glor i fattar ingenting! Sen går de upp ett ljus o jag utbrister; Nää e de möhippa idag?!? Micke bara nickar glatt! Men jaha säger jag, jag har ju fan ingen bh på mig!! Märklig första tanke kanske! Så jag får springa o klä på mig lite snabb så sen följa me disco tomten. Utanför står det en liten skrinda med en skylt Snart gift! O öl burkar i släp.. Där får jag sätta mig o få en cider som slinker ner väldigt fort i mitt chocktillstånd! Han drar mig bort till banken där jag får ögonbindel sen sätter dom mig i en bil.. När vi kommer fram o jag får ta av mig ögonbindeln står jag i en trappuppgång o får ett kuvert o lapp där det står Gå till S. Malmströms dörr o ge henne detta kuvertet o njut av showen! Fattade ju ingenting o kunde då inte låta bli att titta i kuvertet medans jag gick till hennes dörr, där i låg pengar o fattade fortfarande ingenting.. Hon öppnade o försökte lura mig att jag skulle städa hela lägenheten men de gick jag inte på!! Tänker fan inte städa på min möhippa i alla fall! ;) Jag får gå in o sätta mig o förstår då att de e en spåtant! Eller sierska som de me heter! Det var en väldigt rolig upplevelse! Men tyvärr tyckte jag hon pratade mer om sig själv o sina barnbarn o allt! ;) när de va färdigt väntade Jeanette på mig utanför, jag fick ögonbindel igen o när vi stannade så jag att vi va utanför Ronneby spa!! :) Där fick jag en rygg-special! Helt underbart! Massage me varma stenar! Helt fantastiskt skönt va de! Efter de fick jag ett påskägg i bilen, där i låg överst en pirat krok, Jeanette frågade vem jag först komma o tänka på, jag sa direkt Liam för han tjatade om såna grejer förra sommaren o har sånt hemma. ;) Men nä, de va ju fel o så fick jag se under priatkroken att där låg handbojor! O då va de ju självklart Emma Roos jag kom o tänka på! Så då körde vi hem till henne. När vi kom in låg där massa påskägg på golvet. Jag fick öppna en o en o säga vilken person jag tänkte på, första va citron; Josse såklart! Sedan solarieglasögon, fattade inte riktigt först o sa ska de bara va personer som e här? O dom sa men vem tänker du på, ja Jessica då ju! O så va hon me där! Verkligen jätt kul att hon oxå va me för de visste jag ju inte! Sen va de två grisar, salt o pepparkar. O den första jag tänkte på då va Mauro, Jeanettes föredetta sambo! Tänkte ju inte på o gissa på Jeanette då hon redan va i rummet, så de va ju Jeanette! Sedan va de en grapefrukt o då tänkte jag på Sofie! Sen va de pommes o den fattade jag inte först så fick en ledtråd o kom på att de va Camilla! :) Sen va där ett påskägg med kondomer i me o de hade jag ingen aning om vem de va men sen kom de fram att de va bara lureri! O så va alla samlade o vi åt en jätte god lunch, bakad potatis med kycklingröra, skinkröra o räkröra! O drack champagne! Sen fick jag ta på mig min snygga outfit! Har inte fått några bilder ännu så kan tyvärr inte visa den! ;) Sen fick jag sex st ägg som jag skulle skriva sex st bra egenskaper med Micke på. Sen åkte vi iväg igen o något nytt skulle hända o jag hade ingen aning, när vi kom fram o jag såg en bil där de stod musik nånting på fattade jag direkt att jag skulle få sjunga! Riktigt nervös blev jag då för min sångröst e verkligen inget vidare även om de andra försökte lura mig att de absolut lät jätte bra! ;) Dom hade valt ut så jag fick sjunga min favorit låt såklart! When you say nothing at all. Sjöng först två gånger o va väldigt nervöst så vi gick ut, tog lite luft o två shotar o gick sen in o sjön igen! ;) När jag va klar me min korta sång karriär åkte vi in till stan, där fik jag dela ut de sex äggen jag skrivit Mickes bra egenskaper på. Skulle ge dom till personer som såg ut att stämma in på den egenskap de stod på o önska glad påsk! Sen skulle jag samla in äktenskaps råd av folk, men hälften av människorna i Ronneby va visst inte så positiva till kärlek! ;) Sen åkte vi hem till Jeanette, pratade gamla minnen o sen åt vi exotisk planka ifrån bergslagskrogen. Rikitgt gott! Sen va vi kvar hos Jeanette hela kvällen, jag fick bestämma om vi skulle ut eller inte men vid elva kände jag att de blir trevligare o stanna kvar hemma hos jeanette, man va ju helt slut efter alla spänningar o all dricka under dagen. O skulle vi gått ut hade jag velat Karlskrona o då va risken att man blev ännu tröttare i bilen in osv.. Va hemma vid två tiden ungefär o jag e sååå himla nöjd me min möhippa! Kunde absolut inte bli bättre!! Absolut en av dom roligaste dagarna jag varit med om o detta kommer jag bära med mig hel livet! Så tack tack tack mina fina underbara vänner o kära syster som ordnade allt detta till mig! Ni e guld värda! Älskar er! <3

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så kul att läsa om hela möhippan. Man blir ju sugen på att göra om den. En annan var ju med lite nervös ;-). Älskar dig med min finaste! Kram

2011-04-24 @ 09:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0