Uppdatering!...

Nuuu tänkte jag ta tag i o skriva lite.. Tycker de e mycke roligare o uppdatera om man har bilder att lägga ut me men batteriet har dött på kameran o så har jag inte laddat den o därför inte lagt in bilderna på datorn.. Mm lat.... Så därför inte blivit något inlägg... Men nu måste jga skriva något i alla fall utan alla mina fina bilder! ;)

Sitter just nu o tittar på när Tuva, Liam o Haylie springer runt runt i köket. Ja, Haylie i gåstolen då alltså. ;) Tuva o Liam leker att Haylie jagar dom o Haylie helt ölverlycklig skrattande springer efter! :)

Så vad har hänt sen sist.. E väl typ två veckor sen jag skrev.. Så massor har ju hänt.. Fika o mys hemma hos Jeanette o flickorna, Jessica o hennes pojkar va me där! Lunch här hemma me Elin o barnen. Haft mammas chihuahua Alice på besök hela förra helgen. Fika me Sofie o Jeanette o alla barn! Middag hemma hos Jeanette o Tony. Öppna förskolan! Tuvas gympa. Varit på ljusparty. Babysim. Middag me Reine o Felicia. Hmm.. Äsch nu kommer jag inte på mer!

Nästa vecka vecka blir Haylie 8 månader!!! Har fem tänder o en sjätte e på g! Börjar gå lite bätte me maten nu! Igår åt hon en hel portion gröt i ett svep! Brukar annars ta evigheter för henne o äta för hon inte alls e intresserad.. Nätterna e verkligen olika från natt till natt. Ibland sover hon hela natten, ibland vill hon äta på natten, ibland behöver man sätta i nappen.. Så man vet aldrig hur natten ska bli.. Kanske kan ha me hennes tänder o göra me, e ju tänder på gång jämt känns de som..

Så skönt me helg nu! Tuva hon tjatar ihjäl mig ibland!! Har frågor om allt allt allt... O nöjer sig aldrig förrän hon fått ett riktigt ordentligt svar, eller ja knappt då nöjer hon sig..
- Va har du för jacka på dig mamma?
-En röd jacka...
-Ska du ha den på dig mamma?
-Ja..
-Va hittade du den mamma?
-Den hängde på kroken..
-Va den i din gaderob mamma?

Varför kör du vagnen så mamma?

Varför ska jag ha den tröjan på mig?

Varför gör du si varför du så......

Frågor frågor hela dagarna! ;)

Härom veckan på dagis när Tuva satt på toaletten va fröken med henne så satt hon där o dingla me benen o filosoferade o säger helt plötsligt till fröken:
-Min pappa ska gifta sig!!!
 -Jaså, säger fröken, med vem då?
-Med min mamma! O då ska han oxå heta Trofast!
Sötaste Tuva! :)

Idga ska vi åka till Kaskad o mysa o ikväll ska vi till Emma o Daniel på middag o kolla in deras nya hus! Ska bli så kul o se! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0