Helgen o nytt jobb!

I lördags åkte jag, Micke, Tuva, Liam o Haylie till Karlskrona. Micke skulle byta sina fotbollsskor o vi passade på o äta på Mac Donalds me när vi ändå va i närheten. ;) Tuva äääälskar Chicken Nuggets. Tycker dom e super goda. Sen åkte vi till leklandet. När vi va där o lekte kom jag på hur himla stor Tuva blivit o hur mycke hon har utvecklats. Sist vi va på leklandet va i december o har ju hänt massa sen dess, hon e längre o tuffare o kan så mycke själv! Hur som helst, barnen tyckte de va jätte roligt på leklandet. Tuva tyckte bilarna va jätte roligare, jag fick köra o hon fick sitta framför. Liam körde lite me henne oxå. Hon tyckte de va skit kul o tanka, e ju så sött där, dom har gjort som en liten bensinmack där barnen kan låtsastanka o så. Vi tankade nog tre hundra gånger tror jag. ;)
På kvällen skulle Micke ha lite folk hemma o spela FIFA o kolla på fotboll så jag o Haylie körde in till Ronneby till Emma o Ofelia!
Igår kom Mickes båda systrar hit o sov över för jag har varit på utbildning på Sifo idag! Ska börja jobba där, känns rätt skoj faktikst! Man gör sitt eget schema o kan jobba kvällar osv.. Skit dåligt betalt men kan förlänga mammaledigheten lite me de i alla fall. O rätt skönt o komma hemifrån ibland o träffa lite folk o så.
Haylie vaknade halv fem i morse o åt o sen va hon skit pigg! Brukar ju alltid somna om när man lägger henne igen men idag va hon jätte pigg. O så blev hon sur när hon fick ligga själv för länge o då när man visa sig o ska sätta in nappen blir hon mega glad o vill inte alls ha nappen för hon bara flina hela tiden! Så till slut v äckte jag Annette så hon fick ta lilla smilfisen så jag fick sov ett par timmar till, kände jag behövde de när man skulle på utbildning i åtta timmar..
Usch jag vill aldrig jobba heltid, kommer ju sakna ihjäl mig efter mian små hjärtan om man ska va borta så mycke. Så härligt idag när jag kom hem möttes jag av en glad Tuva o en stoooor kram o en puss! Så e rätt härligt o va ifrån dom ibland me när man får sånt bemötande sen!
Tuva har haft en period nu när hon vaknat mellan 7.30-8.30 men idag vaknade hon vid 7 så den perioden e nog över... O att somna själv går inte för sig längre.. De höll bara i en vecka typ.. Så nu får man snällt sitta där igen o sjunga tills hon somnar. ;)



Här kommer lite bilder från vår semester!

   
  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0