Min Tuva

Idag har Tuva varit på dagis tre timmar. Älskar sitt dagis! Tycker verkligen de e jätte roligt att få komma dit. Ett tag blev hon skit sur när man kom o hämtade henne. Ville inte alls följa me hem. Men numera blir hon jätte glad när man kommer, kramas o säger mamma kommer!!! Så mysigt!
Har städat lite idag o så har Tuva o jag plockat fram hennes små bebis kläder. Tänkte plocka ut lite o tvätta upp som vi ska ha me till bb o så. Helt sjukt så smååå kläder! Kan inte riktigt fatta att vi snart ska ha en sån liten till! E riktigt trött på att vara gravid nu! Så de sex veckor som e kvar får gärna skynda på o gå snabbt nu!!!
Tuva somnade inte förrän nio ikväll! Hon har typ slutat sova middag o vissa dagar orkar hon inte riktigt hela dagarna så idag somnade hon på soffan kl tre.. Försökte väcka henne efter en halvtimme men va helt omöjligt. Så hon sov nästan 1 ½ timme. Så trodde hon skulle somna mycke senare än nio när hon liksom sov till nästan halv fem! Men jag fick nog sjunga Blinka lilla stjärna trettio gånger tror jag. Så fort jag slutade säger hon Mamma sjunga meer!! Så den finfina sången ekar i mitt huvud nu... Min sångröst e ju så himla vacker me.. Men men tur att Tuva tycker de e i alla fall!
Köpte syskonvagnen som vi kollade på igår. Inte världens finaste men skit billig! Den va en aning solblekt o så men fick mycke för pengarna i alla fall. Vagnen + mjuklift + åkpåse för 750 kr!
Handboll på tv nu, påminner om tiden på bb me Tuva. Va handboll då me som vi satt o tittade på. O i morgon e de exakt två år sen. Vår lilla fis fyller två år i morogn. Kan inte riktigt fatta de. Inte Tuva heller, hon tror absolut att de e tomten som ska komma me paket till henne i mon! ;) Förstår ju inte riktigt de här me o fylla år o så ännu! :) Men hon har lärt sig att hon ska säga att de e två år hon fyller när man frågar de i alla fall. Innan sa hon att hon fyllde tre av nån konstig anledning?! :)
Tuva på julafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0