Förvärkar?

O så va de fredag! :) Skönt.. Igår fick vi vår ugn lagad så Tuva o jag bakade muffins me mjölkchoklad i. Blev riktigt goda! Tuva tycker de e jätte roligt o baka vilket brukar resultera mjöl i hela köket när vi e färdiga! ;)
Idag va Mosina här o hälsa på medans Tuva va på dagis. Hon väntar tvillingar! Shit va spännande! Eller hade de varit jag själv hade jag nog varit livrädd! ;) Skrämmande att få två på samma gång men ändå sån förtjusning samtidigt. Jaja, tur att jag slipper spekulera i de i alla fall. Räcker me en överaktiv ninja bebis i magen! Tänk om där hade varit två?! Shit, hur får de plats liksom.... Mosina hade köpt de där nya ballerina kexen me kladdkakesmak. Såååå goda!!
Efter lunchen kom min syster o hennes barn o hälsade på. O lite senare kom även Liam oxå.
I eftermiddags har jag haft så sjukt ont. Måste varit förvärkar eller nåt?! Aldrig gjort så ont tidigare.. Lite nervös där ett tag men släppte helt sen.. Alltså.. Kommer inte ihåg hur värkarna kändes.. O när vet man att de e dax?! Me Tuva gick ju vattnet så då åkte man ju in då för kontroll o så.. Men tänk om inte vattnet går denna gången.. När vet jag då att jag ska åka in.. Hur ont ska de göra.. Kommer ju inte ihåg smärtan.. E ju rädd att man ska åka in för tidigt o bli hemskickad o så vill man ju inte åka in för sent heller... Som min mamma när hon väntade sitt andra barn, då gick vattnet så hon åkte in på kontroll men hade inte vatnnet gått så hade hon fött hemma för hon hade typ inte ont, knep till vid varje värk men inte jätte smärtsamt. Efter ett tag frågade mamma barnmorskan om hon inte kunde ge henne nåt för o sätta igång de o att hon va trött på att bara ligga där.. Då undersökte barnmorskan henne o fick en chock o sa att hon va fullt öppen o att de va dax o krysta!!.. Låter ju som en dröm den förlossningen...
Ätit hamburgare från bettan nu i eftermiddag o snart e de läggdax för barnen. Titta på Lets Dance ikväll o så ska vi äta SEMLOR!!! Så sjukt sugen på semlor hela tiden!...

Se hela bilden


Kommentarer
Postat av: Emmiss

nää bebis måste ju vänta missna tills tisda kväll ju-hur ska du o tuvis annars hinna leka med mig o molle på tisda;O hihi;)

2010-02-12 @ 20:40:10
URL: http://bitskemma.blogspot.com
Postat av: elin

du vet när det e dags....då kommer du i håg...i promice....kramiz kramiz

2010-02-13 @ 09:57:03
URL: http://www.hanssonlafamilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0