Nojig....

I morse när jag vaknade kändes magen jätte konstig! Kändes som om bebisen typ låg på tvären eller att den hade vänt sig.. Gick o la mig igen o när jag vaknade två timmar senare såg magen precis likadan ut, helt skev... O nojig o orolig som jag e.. som jag varit den mesta tiden av denna graviditeten, ringde jag barnmorskan o frågade om den verkligen kunde ha vänt sig.. Hon sa att troligtvis inte då den legat neråt sen vecka 34 o att de skulle nog känts väldigt drastiskt om den flyttat på sig. Hon sa att jag skulle känna efter om den sparkade på samma ställen den brukar sparkar på. Sen ringde hon efter en halvtimme o frågade om de kändes bättre o sa att jag gärna fick komma in så kunde hon känna hur bebis låg o att allt va bra så att jag kunde släppa de o slippa fundera i helgen. Jätte gullig barnmorska! Så jag körde in, hade ju barnvakt hemma o inget för mig ändå. ;) Allting såg i alla fall jätte bra ut. Bebis ligger me huvudet neråt, helt rörligt.. Men de e ju vanligt för en omföderska att den inte sjunker ner o fixerar sig. Hjärtljud, blodtryck o allt va bra. Alltid lika härligt att få höra bebis hjärtslag, helt otroligt hur man kan höra de så tydligt genom den där apparaten.




En galen unge! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0