Helgen...

Som vanligt går helgen fort fort fort.. I fredags åkte Micke till Stockholm på Kick-Off me jobbet. Så Tuva o jag hade planerat in att sova hos mina föräldrar. Fesig som jag e avskyr jag att sova hemma själv.. Klarar de bara inte, tycker de e jätte otäckt! På dan åkte jag, mamma o Tuva o handlade på Maxi. Hemma sen lagade vi torsk me vitlök o potatismos, riktigt gott! På kvällen tittade vi på Lets Dance o åt chips o dip! Tycker nog de va rätt som åkte ut, hade förväntat mig att han skulle dansa mycke bättre, jag menar trodde att kunde man sjunga måste man väl ha lite bättre rytm i sig..
Tuva e en riktig godisgris, undra vem hon fått de av.. Sin pappa troligtvis! :) Tuva fick en bit choklad av mormor som hon gick o mumsade på, så sa jag "åh kom Tuva får mamma smaka ett bett". Näää fick jag till svar, så sa mormor kom här Tuva får du en ny bit som du kan ge till mamma! Då sprang hon bort till mig o gav mig den biten hon redan ätit halva av: "Hääär mamma! :)" O sprang sen bort till mormor o tog den nya biten till sig själv o började äta på. Schyyyst! ;)


Mammas ena chihuahua Alice

Tuva o morfar leker häst!


Lördag
Lördagen började inte så bra.. Tuva klämde sin lilla tå.. Fastnade typ i gångjärnen på en sån där fåtölj som man ligger ner i när man lutar sig tillbaka.. Skinnet slets av o hon hade så ont, grät i över en timme! Så hjärtskärande när hon gråter så hysteriskt. Man vill bara ta över smärtan så hon ska slippa den! O ännu jobbigare när hon gråter o skriker efter pappa me när pappa inte kommit hem ännu. :( När vi väl fick på ett Pippi plåster blev de lite bättre. På eftermiddagen kom Leia, Jeanette o Tony hit. O tur va de annars hade nog Tuva haft såå ont i tån längre än vad hon hade. Hon kunde inte gå på foten o grät så fort hon satte ner foten på golvet. Men helt plötsligt började hon springa då Leia kommit o ville leka! Så där glömde hon sin onda tå! :)
Micke o jag lagade kycklingfile me ost o skinka i, klyftpotatis, rödvinssås o stekta championjoner. Riktigt gott blev de! O så hade jag gjort tobleronemousse till efterrätt, med mosade hallon o grädde. Va gott till en början men blev rätt mäktigt!
Sen va de ju Melodiefestivalen! Ingen låt som va sådär super bra men tyckte att rätt gick vidare i alla fall! Ofta blir ju låtarna bättre ju fler gånger man hör dom! Efter de blev de några rundor Buzz, ett ritkigt roligt spel på playstation!

Söndag
Hela dagen igår tillbringade vi i Hässleholm hemma hos Mickes föräldrar. Köpte thaimat o tog de lugnt hela dagen!

 
Snart dax för bebis o komma! O Tuva börjar bli en stor tjej! :)


Idag har de varit besök hos barnmorskan! Allting va jätte bra, mitt järnvärde ligger nu på 119!! Bebis hjärtljud låg på 150 o den ligger me huvudet neråt, fick ju för mig att den vände på sig för nån vecka sen men de hade den inte gjort som tur var! Sf måttet va nu på 35 cm, typ strax över mittenstrecket. Magen va nog större när jag väntade Tuva. Konstigt för då kan jag inte minnas att folk tjatade om vilken enorm mage jag har.. Så som folk gör nu.. "Åh e du säker på att de bara e en?!" För en månad sen "Oj nu e de dax vilken sekund som helst va?!" Eller "Oj hur ska detta sluta".. Suck... Nu vill jag snart ha ut bebis!! Snart!!
I eftermiddag e de dax för Tuvas gympa. :)




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack för en supertrevlig kväll :-). Konstigt att sf-måttet är mindre, jag tycker ju också att magen är större nu än med Tuva. Fint med stora magar <3

2010-02-08 @ 20:21:06
Postat av: Sara

Förstår att du tycker det är jobbigt när alla frågar om den lill* inte ska komma, jag slutade svara i telefon de sista veckan.. Hihi :-)

Du har en fin mage iaf, Var stolt för det :-D

2010-02-09 @ 17:20:22
URL: http://rockfellamama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0