Tillbaka till vardagen...

O så va vi tillbaks till vardagen.. Micke började jobba i måndags efter fem veckors semester. Skiiiiiiiiiit tråkigt att inte ha honom hemma hela dagarna.. Men men jobba måste man ju o snart ska han vara pappaledig på måndagar! :)

Igår började Tuva dagis efter sex veckors ledigt. Hon tyckte de va sååå roligt! Har nog längtat. En del mornar när hon vaknat har hon frågat med förhoppning; Jag ska till dagis idag?! :)) Så hon har nog saknat de! Idag när jag hämtade henne sa hon men jag ville ju va här länge ju!! Tycker de e så synd att barnen inte kan få vara på dagis typ 9-14 tre dagar i stället för 8-11 fem dagar. Men har hört rykte om att de kan komma att ändras till de efter jul! Så de hoppas vi på! Skulle Tuva tycka va jätte roligt o få äta lunch o va lite längre på dagis. :) Hoppas Haylie blir lika förtjust i dagis, tanken e att hon ska börja augusti -11..

Idag har Emma o Ofelia o Jeanette, Leia o lilla Nova varit här nästan hela dan. Vi har fikat o pratat o myst o Leia o Tuva har lekt! :)


Haylie 5 mån, Ofelia 3 mån, Nova 1 mån


Tuva o Leia myser i gungan på Tuvas rum :)


Leia, stolt storasyster :)


Min underbart fina tjej!


Haylie har hållt på me sina glädjetjut heeela dan o hon får till väldigt höga toner om man säger så...! Ofelia o Haylie ligger på täcke på golvet o Haylie drar till ett rejält glädjetjut o Ofelia blev livrädd! Haha så söt bild tycker jag. ;)

Nu e de i slutet på amningen.. Känns faktiskt riktigt trist tycker jag... :( De har ju varit så himla smidigt o mysigt! Men nu den sista månaden har hon ju bara velat äta på ett bröst o nu de sista veckorna har hon börjat bita mig rejält så känns som de e läge att sluta amma nu.. Idag fick hon smaka majs o potatit pure. Gick väl sådär, fick rysningar efter varje sked. ;)



O så kan jag ju berätta att Micke o jag ska gifta oss!!! I Maj nästa år e de planerat! <3


Kommentarer
Postat av: emmiz

tack för en jätte trevlig dag med jätteroliga nyheter ju=))

och jaa den bilden var lite kul haha- lilla pipiga ofelia och glada haylie;)

2010-08-19 @ 11:57:57
URL: http://bitskemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0